321. Nicklas Appelquist, Stockholm

T17i. Båten hamnade i min ägo under sommaren 2004. Den hade då haft 2 ägare varav den ena hade ägt den under en sommar. Då var den i sin originalfärg, dvs brandorange, men illa åtgången av sol och åter sol. Detta medförde en hel del missfärgningar och var svår att hålla snygg. Jag beslöt helt enkelt att lacka om den och i år fick hon i mina ögon en ansiktslyftning. Även inredning byttes ut.

 

322. Ulrik Svensson, Mariestad

B14.

Köpte båten då den låg på botten!

323. Jan Andersson, Lagan

DC21. Köpt båten i Juli 2008 enl tidigare ägare så är detta en DC21 med förhöjd ruff (endast tillverkad i 7 ex?

324. Roger Pettersson, Nättraby

DC 21 -76

Motorn är en Nissantruckdisel på 105hk 3.3 liter och ett 270drev. För övrigt är den lite ombygg med "riktigt" pentry på styrbordsidan med 2 gasolplattor och vask och lite lådor och skåp för diverse tallrikar och torrfoder.

325. Peter Georén, Solna

DC21 - 1976, Gulfärgad. Köpte båten i renoveringsbehov 2006 i Sundsvall mitt i vintern. Status då: Ingen motor, tveksamt drev, inget kapell, utplockad inredning, inga dynor. Vid leveransen till mig gick dessutom sidorutan vid förarplatsen sönder. Priset var 15tkr.

Renoveringsresan: Köpte sedan en av Försvarets VP 170 i originalskick med 250timmar, från 1969, för 8tkr. Diverse kåpor och delar för ytterligar 3tkr. Lagade första sommaren framrutan själv. Det var svårt. Lyfte också i motorn. Sydde under vintern ett kapell själv, utan mallar, för 3tkr. Renoverade delvis drevet, ett 270T-drev, 2tkr. Sommaren därefter anslöts motor till drev, inredningen betsades Mahogny och lackades. Under hösten lade jag in en teak-durk (2tkr) och lackade, samt renoverade och monterade tanken. Under vårvintern 2008 mallade jag dynor för ruff och aktersoffa(baserat på dynor från en systerbåt). Använde IKEA madrasser. Sydde dynor och soffsynor själv (mtrl=2,5tkr). Våren 2008 monterade jag tillbaka allt: inredning, kapell, reglage, soffor och dynor. Monterade också på en ny badbrygga. 2:a helgen i Juli 2008 sjösatte jag och startade problemfritt.

Nuläget: Båten är nu i mkt fint skick. Med enkelförgasare på B30n så gör båten 29 knop och drar ca 1L/nm vid 22kn. I vinter ska det bli dubbelförgasare, sen får vi se nästa vår hur många knop den gör. Vi har redan i sommar (2008) gjort många trevliga utflykter med båten, med övernattningar.

Båtens namn: Suset Gul.      

326. Mattias Svensson, Bräkne-Hoby

B16.

Köpte i höstas (2007) en B16 1973 års modell. Båten införskaffades som ren gäddfiskebåt och har under våren och sommaren genomgått en rejäl ombyggnad. Och mer lär det bli framåt vintern. Bland annat ska hon få ny lack.

327. Peter Nordström, Huddinge

Röd B16 från 74. Motorn som var en 25 HK Johnsson från 70 talet drog sin sista suck i somras -08. Så ny (begagnad) 40 HK Evinrude från 1992 monterades i år. Går fint. Nytt kapell från förra året.

328. Rickard Ejderkrans, Hammerdal. (Norr Östersund)

T-13

Med Penta 60hk.

329. Johan Thunström, Åkersberga

 

C20. Köpte båten aug 2008. Det är en 72:a med 130kh b20.

330. Jonas Ericsson, Stockholm

DC21. Jag köpte båten i våras 2008, med ny inbytesmotor och nytt kapell. Invändigt är den i lite väl bruksskick,och jag funderar på att byta tyg på samtliga dynor, sidpaneler och förar stolar. Ev lacka trä inredningen.

331. Kjell Gehammar, Kalmar

DC21.

Blev frälsta av modellen i våras. Efter en del letande och ha tittat på 4 olika båtar fastnade vi för denna - årsmodell  -75 med B20 motor. Köptes i Karlskrona på sensommaren -08.

332. Mats Mjörnling, Sandviken

S-19, 1971.

Båten har jag köpt av en kollega i sommar. Den är i ett bra bruksskick med bl.a. renoverad motor som borrats till B-20. Allt är i original utom tempgivare vilket jag är på jakt efter (svart med vita siffror, skala, VDO)samt att trimplan är monterade. Det sägs att båten en gång beställdes av en av familjemedlemmarna i Göranssons familjen, en dotter tror jag visst!?

333. Kurt Jonsson, Ljusne

DC21-76. Båten inköptes för ca:4 år sedan. Har bytt motor samt smårenoverat det mesta.

334. Leif Kling, Ockelbo

Katamaran Distance Junior.

Köpte båten 1980 och den har använts flitigt varje sommar sedan dess. Bilden är tagen från bryggan vid vår stuga i Hälsingland.

335. Tommy Hellstrand, Gävle

Ockelbo DC21 -88. Jubileumsmodell med AQ205A med DP drev.

Båten är i mycket bra skick för att vara 20år.

Jag har inte fått hem båten ännu, den anländer från karlshamn på torsdag(18/9 -08. Då blir det att sjösätta den och ta en första tur.

336. Stefan Ehlis, Borlänge
 

S19u
 

Har nu  en vit S19u med en 90hk Honda. Mer info kommer...

337. Jan Fagerström, Hägersten

T16. Köpte ett kapell till en T16, båt och defekt motor ingick. Efter 2 månaders renovering av motorn sjösattes båten 080917. Motorn är en Suzuki DT65 som har fått diverse nya delar samt planad cylinder och topp. Kan rekomendera Brownspoint Marine till den som vill köpa Suzukidelar på nätet. Båten ska nu flytta in från Saltsjön till Grodhavet.

338. Jens Lidberg, Valbo

 

En gul T-17 DeLuxe från -77. Köptes (hösten -08) utan motor i Norrköping Ska nu renoveras med nya stolar, golv, motorrum etc.

339. Christoffer Boqvist, Bålsta

 

T17DL. Båten var utställningsbåt på båtmässan 1974 enligt tidigare ägaren. Har precis köpt båten, och ska gå igenom den under vintern.

340. Sören Claeson, Tranås

C 20

1979 års modell 170 hk Volvo Penta 280 drev.