21. Mauritz Forsström,  Södertälje

 

B16


Årsmodell -96 med en Honda BF50 -06.
Utrustad med ekolod och GPS-tracker (stöldskyd

22. Robert Lundkvist Sverige

DC21.

Jag har nyss köpt en Ockelbo DC21 -76 års modell.

Utrustad med VP AQ 151. Jag är tredje ägaren.

23. Mats Helmersson, KILLEBERG

B14.

Har nyligen köpt en Ockelbo Typ B14 ja det är lite lillebror till övriga medlemmars båtar.

Det är en fantastiskt stabil och bra roddbåt och jag har en Mariner från 70-talet på den.

 

.

24. Enn Nõu, Uppsala

C20. Har en Ockelbo C20 inköpt den 3/4 1973, d.v.s. 1973 års modell. Vi har haft den sedan dess och har varit ute i Stockholms ytterskärgård 4-5 dagar åt gången med 2 vuxna, 3 barn och hund och stormkök. Har fungerat utomordentligt väl som familjebåt och två personer i den kan bo ute i  veckovis med ett litet kylskåp kopplat till ena av två batterier.

25. Hans Lundin, Haninge

T17DL.

BMW 130 med BMW drev mark 1. Båten är i ett gott skick, bytt bensinpump mot en elektrisk, bytt kylslangar och bälgar i drev samt samtliga bensin kopplingar och slangar.

26. Joakim Nord, Stockholm.

T17i -74. Volvo b20 100drev. Köpte båten 5:e maj 2005.

Hemmahamn: Liljeholmsviken, Stockholm.

27. Johan Forsberg, Bromma

T16u, är från 1979 med en Johnson 75hk -84. Den inköptes tidig vår 1999 och har varit till mycket nöje. Då den har hemmahamn på Utö i Stockholms skärgård har den verkligen fått visa nyttan av sin kraftiga V-botten.

28. Bosse Ahlgren, Huddinge

C20 1978 års modell. Motorn är en Mercruser 3, 9 LX -89:a  på c:a 180 hästar och Alfa one-drev.

 I sina bästa stunder gör den faktiskt över 40 knop.

Vi använder den till dags- och helgturer i skärgården och Mälaren samt som vattenskidbåt.

29. Sten Sinclair, Göteborg

T17DL.

Jag har en T17 de luxe som jag köpte i våras. Den har en B30 och 270t-drev,

en mycket rolig båt.

30. Lennart Sjökvist, Karlstad

DC21 från 1979. Köptes hösten 2003 och bytte motor i juli 2004, Motorn skar i augusti och renoverades under höst och vinter genom båt firman som sålt motorn. Nu går den som tåget....

31. Hans Nyberg,  Åkersberga

DC21. Båten är är vit med grönt kapell och årsmodell 1979.Den förre ägaren bytte motorn år 2001 till en VP271C med 290DP drev, Björnhammarvarvet har utförd jobbet. Jag köpte båten på sommaren 2002 efter att ha sneglat på den i flera år och när jag fick se att ägaren skulle sälja sitt sommarställe blev det brådis.

32. Jan o Karin Bolund, Sörberge/Timrå

T17DL VP115/100

Inköpt i år (-07) den 12:e Aug. Skicket är beundransvärt bra. 2 ägare varav den andre från 2000. Drivpaket utbytt 1999 och därefter sparsamt körd. Har stått konserverad i lada dom tre senaste somrarna. Den är Sjövattenkyld.

Jag undrar om det finns att köpa en ombyggnadssats till slutet kylsystem (Sötvattenkylning). Någon i klubben som eventuellt har byggt om kylsystemet. Är intresserad av foton på hur det ser ut och materialkostnad.

33. Tomas Praag, Ingarö 

 

T17IDL  Båten är en -75 med AQ 140 samt 270 drev.

34. Torsten Eriksson  Linköping

T16U.

Är ägare till en Ockelbo T16u med en Evinrude 55hk som jag inköpte 1978 i Loftahammar, Västervik. Båt och motor har sedan dess fungerat klanderfritt i vattnen runt L-hammar.

35. Andras Peter, Stockholm

 

DC21. Jag har just köpt en pärla, en DC21 77 års modell med VP 170/280.

Hon är i mycket fin skick.

36. Jimmy Stening, Hesselbyholms Gård

 

T14. Har äntligen fått tag på en liknande T14 i fint skick som jag hade när jag var i tonåren, införskaffades idag. Den är gul, skall renovera den till toppskick, vet ej årsmodell än, skall kolla på plåten. hoppas på nr 36 det var ju ledigt. Har ni några träffar i mälaren? har även en ö utanför oxelösund.

37. Jacob Wennström, Huddinge

B16. Båten köptes i maj -05 från Gotland och togs till Stockholms södra skärgård. Båten var i relativt gott skick med tanke på båtens ålder (1977). Trädurkarna i mitten på båten har bytts ut och ett nytt kapell har införskaffats. Kvar att åtgärda är några mindre plastjobb på durken. Motorn är en Evinrude 70 hk, -77. Båten går ruskigt bra trots att den ser riktigt sliten ut. Jag blev Ockelbofrälst direkt!

38. Lars Berzins, Tullinge

B16. Köpte båten -92, och motorn -93. Båten är en 77:a som är mycket fräsch. Under sommaren -92 renoverade jag förliga flyttanken som var vattenfylld. Det resulterade i att jag fick dela på skrov och innerliner, ett rejält jobb. Båten var tidigare orange men lackades om -95, i gult. Den är väldigt välhållen. Den har en ”hajfena” i fören och en vindruta vid styrpulpeten. Motorn är en 40hk Johnson -85:a, Jag är väldigt nöjd med ekipaget, en rolig badbåt.

.

39. Perry Ericsson, Kolmården

B14R. Last: 4 pers. Max 15 hk. Tillverkningsår : 1977

Jag köpte den i Färila vid Indalsälven 2004. Tänkte försöka renovera upp den i originalskick. Ny lack på skrov, Ny bakre vägg och lucka, Gelcota skruvhål m.m. Motorn är en Johnsson 20hk 1989.

.

40. Magnus Carlsson, Åkersberga

 

T16U. Ägare sedan: 2000 Modell: Ockelbo T16U -69 Motor: Yamaha 50 DETO -90