141. Anders Sors, Västerås

T16. Har ägt båten ett flertal år nu, och redan när jag köpte den (1999)upptäckte jag att några grundpåkänningar var gjorda, men lagningarna var inte då i behov av någon åtgärd. Åren gick och många sköna timmar har tillbringats på Mälaren, tyvärr upptäcktte jag att hon började få svårt att hålla tätt, lagningarna var slarvigt gjorda och hon fick tillbringa hela 2007 på land, detta för att torka ut i skrovet, så i våras bestämde jag mig för att göra ett riktigt ryck. Motorn plockades av och med hjälp av svärfars traktor vändes hon upp och ner, nu började jobbet, tänk er själva minst tio års pålagring av bottenfärg. Jag lyckades slita ut tio slipband stl 60 samt en slipmaskin fy f-n. Efter ett antal timmar i overall och några tusen kronor senare är hon äntligen sjösatt, med ny relingslist (tipset från  hemsidan) samt en botten som motsvarar något i stil med usprungsskick, när det begavs sig.Hoppas nu på en något bättre sommar än den vi minns från 07.
                                                            Medlem sedan 2007-04-09

142.                                                                Medlem sedan

143.                                                               Medlem sedan

144.                                                                Medlem sedan

145.                                                                Medlem sedan

146. Anton Pettersson, Solna

T14 1967. En underbart välhållen båt som renoverats endast med originaldelar. Nu är även Evinruden från 1982 som jag hade tidigare, bytt mot en Mercury 1965. Helt enkelt en fantastisk liten båt.

                                                         Medlem sedan 2007-04-28

147.                                                                Medlem sedan

148. Erik Malmcrona, Munkedal

T17I
Berätta om båten
Återkommer med det...
                                                        Medlem sedan 2019-07-01

149. Istvan Von Polgar. Uppsala

T17i

Köpte den av en släkting för 5 år sedan. Körde den i ett år, därefter rasade motorn. Har sedan stått. Har nu införskaffat 2 st B20 motorer som tillsammans med den gamla förhoppningsvis blir till en fungerande motor. Hemma hamn är Grisslehamn.
                                                         Medlem sedan 2007-05-02

150. Leif Randberg, Åtorp

HT16

Jag köpte båten i dec. 2006. Renovering av båten pågår. Årsmodell 1974 motor 75HK Mercury 2005. Bild på båten kommer senare.

                                                                    Medlem sedan 2007-05-02

151.                                                                Medlem sedan

152. Pål Aanonsen, Fredrikstad, Norge

DC.-21. 1977 Modell. Forige eier renoverte båten med bla. teak dørker, ny trekt cabin. Volvo AQ-130 270T drev. Har eid båten i to år.

                                                         Medlem sedan 2007-05-06

153.                                                                Medlem sedan

154. Peter Stenberg, Stockholm

T16U

Har precis köpt en T16U från -75 i vit kulör. Båten är, just nu, i "bedagat bruksskick". Dessbättre är den vit, så det framgår inte på 10 meters avstånd. Motorn är nästa ny, en Mercury 75 hk 2-takt från 2002. Jag trodde det skulle bli mycket svårt att sanera båten och blev mycket förvånad då det svarta mögel som täckte stora delar av inredningen gick att skölja bort! Jag städade i tre timmar, säljare hade säkert fått 10000:- mer med tvättad båt, = min bästa timförtjänst. Hade varit på Bullandö Marina i två minuter när en kille hejdade mig och sa "det där var en riktigt fin Ockelbo!". Känns bra kan jag säga. Båten är farttestad med GPS och gör då 32 knop på max gas med rätt varvtal. 28 knop verkar vara lagom marschfart. Men eftersom båten tål så mycket är det svårt att hålla gasreglaget från bottenläget...
                                                             Medlem sedan 2007-05-13

155. Joakim lundgren, uppsala

T14

Har nyligen införskaffat en ockelbo T14.. Håller på att totalrenovera den... Skicket var tuvärr inte det bästa. Men ska bli!:)

                                                           Medlem sedan 2007-05-13

156. Olof Pettersson, Stockholm

HT16 -73 med Johnson Stinger 65 hp inköpt 2000. Orginalskick med nytt kapell från Båtkapellspecialisten Henric Product HB i Bollebygd (som även sydde åt Ockelbo på 70-talet). Till sommaren monteras nyrenoverad Johnson Stinger 75 hp från 1975. Båten håller till i Roslagen.
                                                            Medlem sedan 2007-05-15

157. Niclas Dombek, Stockholm

C19 årsmodell 1968. Volvopenta motor aq95 med 100A drev

plastskrov och träöverbyggnad.

                                                            Medlem sedan 2007-05-16

158. Owe Björkman, Trångsund.

T15 Riviera årsm.62-64. Komplett inredning intakt, nu renoverad. Ny gelcoat lagt 2004 under vattenlinjen + däcket som förstärkts underifrån (original var för tunnt). Ny motor Suzuki 50H 4-takt kort rigg powertrim. Drar 0,27 l/distans i 30 knop m 2pers i båten. Nykromad rutlist + ny polykarbonatruta. 60L extratank (rostfritt) inbyggd i förarsätet. Egentillv mätarpanel i rostfritt.

                                                            Medlem sedan 2007-05-22

159. Johan & Alicia Björkman, Trångsund.

T16I  nr70019 (dvs.1970 nr.19)

Röd (ommålad av nån klåpare). Helt nyrenoverad motor (tidigare topp sönderrostad) Nyrenoverad durk. Omklädda säten.

                                                            Medlem sedan 2007-05-22

160.                                                                Medlem sedan