841. Stefan högström, ytterhogdal

T14 Under renovering

842. Pär Tell, Visby

T17I DeLuxe

...som verkar vara i väldigt gott skick, inköpt 24 maj 2016, skall bli spännande att sjösätta
 

843. Torbjörn Uddén, Mönsterås

T16I.
Enligt förre ägaren en 1969 års modell med AQ105, upphottad med dubbla Stromberg och kam till AQ130-spec.... Har funnits på Öland och innan dess Karlskronatrakten. Ommålad på 80-talet till "Amazonblå".

844. Lars Paulsson, Farsta

B16-74

Vi hämtade hon i Saltsjöbaden 1975.
Sedan inom min vård!

845. Mikael Appell, Falun

DC21 1976
Jag köpte båten 2012 och då var den i skapligt skick. Original motor som satt i den var då en Mercruiser rak 6a på 165Hk med tidiga Alpha drevet. Sedan dess har båten renoverats varje vinter så nu är den i toppen skick. Motor och drev har ersatts av en VolvoPenta 5,7 Gsi på 300Hk och ett Bravo 3 drev. (48,2 knop!!) Allt el är utbytt. Alla trädetaljer är renoverade förutom durken som ska bytas i vinter. Ny badbrygga tillverkades och monterades nu här på våren. Så nu är det bara resten kvar.. för man blir väl aldrig helt klar.

846. Jonas Andersson, Ludvika

T16

Yamaha 115hk

847. Åke Åkerström, Junsele

T17u i ganska bra skick, just nu med en evinrude 70hk.
Den är i originalskick. Härlig och mycket stadig i sjö.
 

848. Daniel Björn Behrendt,  Berlin
Ockelbo T 14
Efter några segelbåtar denna Ockelbo T14 är vår första motorbåt . Homeport är Berlin, men vi är på sommaren i Enköping och runt på vattnet. Ursäkta min svenska, jag fortfarande tränar.

849. Mikael Beskow, Stockholm
Ockelbo HT19
Köpte båten hösten 2015 i Nynäshamn och fraktade den till Simpnäs utanför Norrtälje.
Tror att den är från -66 till -68 nånting. Motorn är en Aq95 med 100 drev. Båt och motor är i OK skick men behöver en hel del uppfräschning. Precis doppad den i vattnet och provkört med framgång. Hoppas den håller sig flytande nu där den står i hamnen.
 

850.  Ulf Thorberg, Kvicksund

T17 De Lux

VP 115/100

851. Bo Larsson, Linköping

B15 med dubbelskrov trolig årsmodell 74
eftersom serie nr börjar med 74
färg gul utsida beige insida
i mycket gott skick.

 

852. Kristoffer Alm,  Huddinge


En Dc 21a från -77 med sötvattenkyld Mercruiser 4.3 205hk.

853. Petet Jonsson, Örnsköldsvik

B19

Har bar ägt båten 2 veckor finns inte så mycket att berätta.
 

854. henrik ardenstedt, Stockholm

Ockelbo t16 årsmodell 1969. Håller på att renovera båten.
Hade tänkt att ha en 70-90hk hästars motor på den.

855.Anders Åberg, Värmdö

HT 16
Mercury 50 Hk Classic

856. Anders Lindqvist, Åmotfors

T14

Fick båten av svärfar. Den hade legat på land i ca 15 år 2cm med mossa men de går nog att rädda! Behöver tipps om delar!!!
Motorn är en Tohatsu 25
 

857. Davide Zambelli, Verona (ITALY)

B16

My father bought it new in 1972, with a Evinrude Lark 50HP; it is complete and original !!! (picture shooted July 2016)
 

858. Dag Bohlin, Tullinge

DC 21

Haft den sedan 2007. Den är troligtvis helt i original, inga utbytta delar eller inredning.

 

859. Benny Bengtsson, Glumslöv

S20

Är av årsmodell -79. Har en BMW B190 motor i den

860. Leif Cederberg, Vallentuna

T16
Köpt av grannen ute på landet.Alla trädetaljer genombrutna.Har bytt ut allt i träväg.
Motorn är en Mercury 50 KH.tidigt nittiotal.
Båten har varit till salu i hos en Italiensk båtförsäljare som sedermera gick i konkurs
Konkursboet uppköptes av en svensk båtförsäljare.