801. 
                                                    Medlem sedan 
 

802. Leif Eng. Djurhamn
B15
Inköpt 2014, nr 79192, med sannolikt födelsedatum sent 70-tal
Originalmotor Yamaha 9,9C nr 682CS 000290

Efter renovering har båten följande specifikationer:
Durk, tofter, mittpulpet och läns inmonterat, allt inklusive peke i massiv mahogny. Dubbel drift genom Min-kota 40
Ultraflex, styrning o gas/växel toppmonterat reglage
Dubbla batterier. 2 elsystem. Ekolod o plotter
Lanternor, mist, larm, ankringsljus, landstigningsbelysning, belysning i styrpulpeten
Extra uttag, läns
Däcksuttag i tillförda "fenor" mm.
Vikten beräknad till att ha ökat med omkring 100 kg
Båten är mycket stadig men har fått begränsning till 3 personer

Sjösattes på 357-årsdagen av Wasas jungfrutur. Stor ceremoni med Flottans paradmarsch, gäster o dop i champagne. Sjösättningen gick bättre än för Wasa även om allt inte är frid o fröjd. Båten ser sannolikt bättre ut än när den kom från fabriken. Lite fler skråmor dock…
                                                    Medlem sedan 2015-08-27

803. Magnus Andersson, Motala

T15
Superfin sportbåt från 1965 med många originaldetaljer. Originalmotorn sitter ej på men finns kvar.
                                                    Medlem sedan 2015-08-27

804. Mats Ferm, Ockelbo

T15 Arkipelag -62 med en Mercury 700 inlinesix -62
Båten köpt våren 2014.
Nerslipad och målad med dubbelcoat från De IJssel Coatings under 2015.
Motorn renoverad och lackad under 2018-2019,  stått still i 6år innan jag köpte den.
Nu går den i Bysjön i Ockelbo.
                                                    Medlem sedan 2015-08-27

805. 
                                                    Medlem sedan 

806. Markus Aspelin, Grängesberg

T15

Impulsköpte en båt igår, vet ej ens vad modellen heter. Båten skall nu räddas och skall bli intressant att renovera den. I behov av goda råd
                                                    Medlem sedan 2015-09-20

807. Max Munkholm, Linköping

T16i

Bra båt med lite fix...
Saknar lite delar som eftersökes
                                                    Medlem sedan 2015-09-20

808. Leffe Himpa Jansson, Emmaboda

Ockelbo T17
Hej precis köpt den... med def motor... tänder men startar ej! Renoverat startmotorn tror de varit under ytan... De framkom tyvärr inte av förra ägaren
                                                    Medlem sedan 2015-09-20

809. 
                                                    Medlem sedan 

810. Mats Sigurdsson, Huddinge

DC 21

Den här en Mercruiser 5.0 L med ett Alfpa-one drev.
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

811. 
                                                    Medlem sedan 

812. Peter Blixt, Morgongåva

DC21
Inhandlad i okt 2015.
Årsmodell 78, sötvattenkyld AQ170 med 280 drev. Bra skick. Delbart kapell, fin inredning och klädsel.
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

813. Aimo Torkkola,  Vallentuna

T17 Utompårdmotor

båten var sunken renovering påkor ,saknar ritningar till kapelstälningar eller vad får man sköpa ,kapel fins, motorn mergury 50 skrut
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

814, Thomas Björk,  ÅKERSBERGA

DC21
Årsmodell 1977 med Volvo Penta 4,3 GL 205 hk (1999).
Hemmahamn Svinninge Marina.
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

815, Thomas Andreasson, Skellefteå

C18
Köpte båten i ganska slitet skick och körde halva sommaren 2014 sen när vintern komme så vart det skrov renovering med många timmar slipning och epoxilack sen vart det att kapa upp och flytta bak ryggstöden i sittbrunnen 10cm samt kapa dom bakre motorkåporna 10cm och krympa ner motorkåpan i sittbrunnen. Samt byggde en sarg ovanför rutorna uppe för att flytta upp och bak kapellet. Sen byta golvet i sittbrunnen och regla upp under det och lägga ny plyfa och våtrumsgolv. Sen vart det att flytta ut väggen till garderoben så jag fick plats med en toalett och flytta fram väggen som längst fram i ruffen för att erhålla samma längd när man ska sova. Sen satte jag in en däckslucka. Bytte skrovklädsel och klädde innertaket. Satte in ny dekorplast "trä imitation". Byggde typ pentry under styrbords stol med kylskåp och handfat men har inte byggt handatet och krandelen klart. Lackade hela båten vit och blåmetallic samt monterade nya mätare solceller pollare m.m. Har nog glömt massor. Folk undrar varför jag gjort allt detta och svaret är (för att jag kan!)
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

816, Anders Petersson, Älvsjö

C 21
Orginalbåt tillverknings nr.69009
AQ 130 A
200 eller 270 drev tror jag
är i bruksskick men skall renoveras
jag tror att motorn samt drev är orginalbestyckning
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

817. Rickard björkman, strängnäs

T17
Motor aq151 290 drev
Nyinköpt
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

818. Dennis Vartiainen, Ingarö

Ht-19

Välvårdad båt som i dagsläget moderniseras samt byggs om till utombordare för mer utrymme för fiske. Båten kommer även användas som dagsbåt med familjen.
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

819. Göran Persson, Hörby

C20

Jag har köpt båten som den står i Nyköping.
Skulle bli jätteglad om någon känner igen den för att berätta dess historia.
Båten är i hyfsat skick, b23 Volvo penta 280 drev.
Den skall bli i toppskick till våren.
Första gången jag har en Ockelbo, så alla tips blir värdefulla för mig.
Tänker söka båtplats vid Dockan intill Turning Torso.
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

 820. Staffan Nilsson, Ystad

T17i

Trevlig båt från 1978 Volvo Penta 115 AQ drev 100A
                                                    Medlem sedan 2016-03-12

Medl. 802 "Flagskepp" B15
804, Före renovering
804, Efter renovering