801. Karl Wallin, Ljungskile

Ockelbo DC 21 -75 som jag precis köpt. Sitter en VP170 med 280 drev. Någon ägare innan mig har monterat en targabåge i rostfritt och den gör sig väldigt bra på båten tycker jag. Uppdaterar texten efter säsongen.
 

802. Leif Eng. Djurhamn
B15
Inköpt 2014, nr 79192, med sannolikt födelsedatum sent 70-tal
Originalmotor Yamaha 9,9C nr 682CS 000290

Efter renovering har båten följande specifikationer:
Durk, tofter, mittpulpet och läns inmonterat, allt inklusive peke i massiv mahogny. Dubbel drift genom Min-kota 40
Ultraflex, styrning o gas/växel toppmonterat reglage
Dubbla batterier. 2 elsystem. Ekolod o plotter
Lanternor, mist, larm, ankringsljus, landstigningsbelysning, belysning i styrpulpeten
Extra uttag, läns
Däcksuttag i tillförda "fenor" mm.
Vikten beräknad till att ha ökat med omkring 100 kg
Båten är mycket stadig men har fått begränsning till 3 personer

Sjösattes på 357-årsdagen av Wasas jungfrutur. Stor ceremoni med Flottans paradmarsch, gäster o dop i champagne. Sjösättningen gick bättre än för Wasa även om allt inte är frid o fröjd. Båten ser sannolikt bättre ut än när den kom från fabriken. Lite fler skråmor dock…

803. Magnus Andersson, Motala

T15
Superfin sportbåt från 1965 med många originaldetaljer. Originalmotorn sitter ej på men finns kvar.
 

804. Mats Ferm, Ockelbo

T15 Arkipelag -62
Köpt våren 2014 i Järbo, av medlem 267.
Nerslipad och målad med dubbelcoat från De IJssel Coatings under 2015. Kvar att göra, byta plast i vindruta
50Hp tohatsu sitter det på den, inte tidsenligt kanske, men lite mek .
Nu går den i Bysjön i Ockelbo.

805. Anders Frost, Falun

Dc 21 1987
Nyligen ägare av denna trevliga båt.
Precis som en båt ska se ut tycker jag !
Motor Aq171a med ett 290sp drev.
Bara hoppas motorn håller ett tag till ,
går bra nu iaf ! Jag är tredje ägaren på
båten & den är väldigt välskött & bra
underhållen genom åren.
 

806. Markus Aspelin, Grängesberg

T15

Impulsköpte en båt igår, vet ej ens vad modellen heter. Båten skall nu räddas och skall bli intressant att renovera den. I behov av goda råd
 

807. Max Munkholm, Linköping

T16i

Bra båt med lite fix...
Saknar lite delar som eftersökes

808. Leffe Himpa Jansson, Emmaboda

Ockelbo T17
Hej precis köpt den... med def motor... tänder men startar ej! Renoverat startmotorn tror de varit under ytan... De framkom tyvärr inte av förra ägaren

809. Stefan Gustavsson, Hultsfred

Ockelbo T-15
Årsmodell 1965. Köptes med en Yamaha 55HP 2-taktsmotor från slutet av 70-talet.
Lite renovering av båten inne och ute är tänkt. Dels är det tänkt att den ska få gul botten och röd där uppe med gul pil och en annan inredning då baksoffan saknades vid köpet.
Hade vart trevligt med röda skinnsäten med gula inslag.

810. Mats Sigurdsson, Huddinge

DC 21

Den här en Mercruiser 5.0 L med ett Alfpa-one drev.

811. Anders Petersson, Älvsjö

C21 Patrol
orginalbåt troligt vis lite svårt att hitta information om båten
motor volvo penta aq 130 A drev 250
vill gärna ha lite information om det finns någon som har det fakta, bilder. förslag på dynor kapell mm
 

812. Peter Blixt, Morgongåva

DC21
Inhandlad i okt 2015.
Årsmodell 78, sötvattenkyld AQ170 med 280 drev. Bra skick. Delbart kapell, fin inredning och klädsel.

Bara att åka.

813. Aimo Torkkola,  Vallentuna

T17 Utompårdmotor

båten var sunken renovering påkor ,saknar ritningar till kapelstälningar eller vad får man sköpa ,kapel fins, motorn mergury 50 skrut

814, Thomas Björk,  ÅKERSBERGA

DC21
Årsmodell 1977 med Volvo Penta 4,3 GL 205 hk (1999).
Hemmahamn Svinninge Marina.
 

815, Thomas Andreasson, Skellefteå

C18
Köpte båten i ganska slitet skick och körde halva sommaren 2014 sen när vintern komme så vart det skrov renovering med många timmar slipning och epoxilack sen vart det att kapa upp och flytta bak ryggstöden i sittbrunnen 10cm samt kapa dom bakre motorkåporna 10cm och krympa ner motorkåpan i sittbrunnen. Samt byggde en sarg ovanför rutorna uppe för att flytta upp och bak kapellet. Sen byta golvet i sittbrunnen och regla upp under det och lägga ny plyfa och våtrumsgolv. Sen vart det att flytta ut väggen till garderoben så jag fick plats med en toalett och flytta fram väggen som längst fram i ruffen för att erhålla samma längd när man ska sova. Sen satte jag in en däckslucka. Bytte skrovklädsel och klädde innertaket. Satte in ny dekorplast "trä imitation". Byggde typ pentry under styrbords stol med kylskåp och handfat men har inte byggt handatet och krandelen klart. Lackade hela båten vit och blåmetallic samt monterade nya mätare solceller pollare m.m. Har nog glömt massor. Folk undrar varför jag gjort allt detta och svaret är (för att jag kan!)

816, Anders Petersson, Älvsjö

C 21
Orginalbåt tillverknings nr.69009
AQ 130 A
200 eller 270 drev tror jag
är i bruksskick men skall renoveras
jag tror att motorn samt drev är orginalbestyckning

817. Rickard björkman, strängnäs

T17
Motor aq151 290 drev
Nyinköpt

818. Dennis Vartiainen, Ingarö

Ht-19

Välvårdad båt som i dagsläget moderniseras samt byggs om till utombordare för mer utrymme för fiske. Båten kommer även användas som dagsbåt med familjen.
 

819. Göran Persson, Hörby

C20

Jag har köpt båten som den står i Nyköping.
Skulle bli jätteglad om någon känner igen den för att berätta dess historia.
Båten är i hyfsat skick, b23 Volvo penta 280 drev.
Den skall bli i toppskick till våren.
Första gången jag har en Ockelbo, så alla tips blir värdefulla för mig.
Tänker söka båtplats vid Dockan intill Turning Torso.
 

 820. Staffan Nilsson, Ystad

TI 17i

Trevlig båt från 1978 Volvo Penta 115 AQ drev 100A

Medl. 802 "Flagskepp" B15