721. Andreas Jonsson, Karlstad
Ockelbo DC 21 -75
Köpte den våren 2011 och det är min första Ockelbo. Kändes helrätt redan efter första turen och jag är supernöjd. Den var i ett mycket välskött originalskick med original vp170B/280T. Dock någon spricka i stolklädsel och en inte allt för rolig nålfiltsmatta på durken. Jag har löpande renoverat den med inriktning på att i möjligaste mån behålla originalkänslan t.ex
omklädning av stolar och dynor så nära originalkulör som möjligt, lagt in teakdurk, nytt kylskåp (det gamla hade gjort sitt) m.m. Nu under vintern(2013-14) har ny drivlina installerats av auktoriserad vp verkstad. Valet föll på en vp4,3gxi 225hk med dps drev från 2010. Skall bli mycket intressant att göra första provturen med nya maskinen.

722. Thomas Emilsson, Spånga

C19
Gul med potential! Ny för mig, hoppas på ge henne lite ny fin inredning i sommar.

723. Gisle Anderssen,  KRISTIANSAND (Norge)
B-15 HT
Har akkurat kjøpt den, har ikke funnet navn enda, men heller mot "Grønningen" som er fordi hardtoppen er grønn, det er navnet på et fyr ute i fjorden her og det var navnet på den folkevognbussen mine foreldre hadde på 70-tallet (grønn den også). Årsmodell er ukjent, men selger oppgir 1980. Det er vel den søteste båten eg har sett. Har på en Honda 9.9 four stroke fra ca. 2000.

724. Mattias Kern, Väsby

DC 21
1987 års modell med AQ171. Helt i originalskick. Originaldynor fortfarande i skapligt skick trots alla år :-)

725. Peter Berglund, Tranås

Båten är en C20 från 1980 och är vit med röd rand och röd targa båge. Motor är en Aq145 med 280 drev.

726. Fredrik Märs, Sthlm

DC21 -73
Jag har nyligen köpt en DC 21 ifrån -73 och anser att detta är en av det genom tiderna vackraste lilla DC:s som någonsin konstruerats. Tidigare ägare hade den i nästan 20 år och förstaägaren i nästan lika många. Nu är det min tur att förvalta detta konstruktionshistoriska arv. Då all inredning är original (och sliten därefter) så kommer jag att denna höst -14 påbörja en totalrenovering av all teak. Allt som inte går att rädda kommer bytas ut på ett sådant sätt att inte designen förändras. Jag kommer uppdatera efterhand.

727. Mikael Yman, Ekerö
C-20
C-20'n är en 1974:a och har funnits i min familj sedan tidigt 80-tal och körs sparsamt nästan uteslutande i Mälaren.
Min far köpte den ifrån den första ägaren och den har orginal B30 VP 170hk med AQ 280T drev och trimplan. Det mesta är orginal på båten, men det börjar bli dags att sy upp en ny inredning. Kapellet har jag bytt ett par gånger genom åren. I övrigt går den bra och är fint bruksskick.

728. Susanne Söderlund, Stockholm

T14
Köpte den förra sommaren. Påbörjat slipning inför omlackning.

729. William Siegel, Åkersberga

T14
Köpte min T14 för ett år sedan då jag var behov av dess motor till en annan båt. Men efter att ha tröttnat på den (en flipper 450) så bestämde jag i vintras att jag skulle renovera min T14, nu efter ett par veckor så börjar den bli kördugglig och ska snart i. På båten sitter en Johnson 60 HK.

730. Henrik Öhman, Ursviken

T15
Jag och en kompis köpte båten billigt med motor i närheten av Umeå. Fixade lite på den förra sommaren så man han sjösätta och köra en sväng.
Motorn är en Mercury 500 från -65 som har renoverats under vintern och båten blev påbörjad för ca 2 veckor sen. tanken var att bara lacka om den då förra ägaren inte gjort ett tillfredsställande jobb. Blev en hel del mer jobb än vad jag och polaren räknade med.

731. Benny Olofsson, Iggesund

B14

Har aldrig ägt en ockelbo, så ska bli roligt att få sjösätta den i sommar :-) Enda jag funderar lite på är varför den är tung fram känns som om det är vatten.

732. Peter Sundberg, Kåge

C 20
Byggd 1974, bytt motor i början på 1990 till en AQ 171 C med 290 drev.
Har påbörjat en allmän uppfräschning.

733. Magnus Alm, Kolsva

T16
Köpt sommaren 2013 Båten genomgår en renovering då tidigare ägare lagat ett hål i skrovet med plastic padin, Suzuki DT65 an har nu byts ut mot en Honda BT 60.

Planerad sjösättning i början av juni, båten tillverkningsår var 1966.

734. Stefan Blücher, Tyresö

Ockelbo DC 21
1975
V8

735. Erik ..... ? . Stockholm

B16
Båten är från tidigt 70 tal och gul i oginal, numera vitmålad. Kapell och bågar är tyvärr försvunna och jag söker nu nya med ljus och lykta. Kapell kan man lätt sy upp men bågar är svårare att hitta, tar tacksamt emot tips.

736. Magnus Ericsson, Ljungskile

DC21
Precis (2014-05-04) inköpt utan motor och drev. Båten är sliten men I övrigt komplett. Har tänkt montera motor och drev samt göra snabbfinnish på den I sommar för att till hösten riva ner den och så småningom få den till perfekt skick

737, Cecilia Olander,  Tyresö

T14
Vi har "ärvt" båten efter god vän som gått bort. Med glädje och sorg har vi tagit emot den. Först trodde vi att det var en T13 vilket hade inneburit att den starka motorn som sitter på idag hade fått bytas ut mot en betydligt mindre motor. Men vid närmare inspektion visade det sig alltså vara en T14. Nu ska båten få ett nytt hem i vår alldeles egna lilla sjö i Jämtlands inland. Vi ska under sommaren renovera den så gott vi kan. Återkommer med bilder senare.

738, Lennart Bosson,  Kungsbacka

Dc 21 nr. 76142

Jag har alltid velat ha en DC 21 hittade en,gul med blått kapell ,blev lurad. men har nu lyft ut den Nyrenoverade B30 motorn och satt i en 271 V8. Nu går den!

Finns det någon propeller-professor, bland medl. skaran?
 

739. Johan Harritz. DANMARK, Ikast

S 20
Jeg har købt båden på auktion, og kender derfor ikke dens historie. På typeskiltet står der C 20, men den har B 30 motor og ligner S 20 produktionsnummer er 72138.Jeg har skiftet motoren ud med en anden B 30 da den var halvfuld af vand. Jeg har endnu ikke haft den i vandet, men forventer den er klar omkring 1. juni

740. Anders Lövgren, Brastad

T16
Gul T16 från 1974. Ganska ¨"orörd" och mycket av inredning är original. Med lite arbete blir den en "pärla".
 

Medl. 723