561. Johan Rylander, Västerås
T14
Renoveringsobjekt från 1965
Letar motor ...

562. Roger Spring, Forsbacka
DC21 -75,

inköpt i september 2010 på Lidingö.
Den är bestyckad med en AQ 151C och ett 280 drev. Påbörjat renovering, bl a lackering av inredningsdetaljer och durk. Har bytt alla bränsleslangar, även påfyllnadsslangen. Det som står på tur är att gå igenom elsystemet. Jag har länge pratat om att skaffa en DC21 och nu efter en sommar med båten så känns modellen helt rätt för mig.

563. Thomas Gynther, Waxholm
Ockelbo DC21 år 1976 god fysisk form, motor 170 hk b30 renoverad motor.Trots det så åker motorn ur till förmån till en lättviksdiesel på 190 hk och anpassas till 280 drevet. Enligt uträkning så bör båten göra ca 40 knop på fullt pådrag med rätt propellerval, lagom marsfart blir ca 30 knop.När tidigare ägare köpte båten så hade båten stått ca 15 år i ett garage?. Varför dc 21. lagom blanding av gammalt och nytt, en känsla av rubusthet, fördelen med motorbyte ca dubbla distansen på en tank mindre eldfenkt ljudet bör bli lägre från motorn och driftsäkrare dessutom .Jag kommer att redovisa hur det går när allt är färdigt och för er som går i samma tankar så kommer båten var tillgänglig för testkörning så småningom om så önskas i överseende av mig.

564. Hans Mellberg, Gävle
C20 1974 B23 motor 270 drev. Ombyggd targa så man kan gå raklång utan att behöva huka sig när man går i båten. Stor badbrygga, vit och blå till färgen.

565. Ingemar Gustafsson, Nybro
DC21, Årmodell 1976,

Motor VPAQ175A -95, Drev 280. Max 32 Knop.
Inköpt Maj 2011. Lite pyssel med bälgar slipning av trädetaljer , sen var det bara att åka! Underbar båt som går otroligt bra! Motorn är en dröm!
Mycket kvar att göra på den, Bla Ny lack, nya skåp med kök och portaporti under stolarna, bredda soffan bak för mer sovutrymme m.m m.m

566. Pelle Pantzar, Strängnäs

T17 DL

Har nu äntligen köpt drömbåten, köpte den hösten 2010 och har nu under vintern 2010v och våren 2011 gjort en totalrenovering av både båt och motor.

567. Bertil Larsson, Strängnäs
Monaco

Årsm.1961.

Båten inköpt 16-9-11. Båten inköpt för 2000 kr. Skicket är förvånansvärt bra, visserligen behövs omlackering, ny inredning till de befintliga stommarna. Typ 1 Nr 61124. Kommer att vara klar till Fri fart 2012. Motorn är en Evinrude 18 hk från 1961.

568. Bengt Svensson, Farsta

Ockelbo C20

Trevligt att det finns en klubb för likasinnade.
Jag köpte båten för två år sen. Den har ett en AQ171A med 290 drev, fick tag i ett duoprodrev i somras som ska monteras i vinter. Precis lagom mycket kraft. Marsch fart på ca 20 knop. Min båt är brun och vit. Och så ska det vara. Har klätt om en och annan dyna. Men det rutiga överdragen på dynorna är original sen den var ny.

569. Karl-Erik Olsson, Säffle


T17 DL. Tillverkad 1976, har haft båten sedan 1980.
Motor: Mercruiser 140 med Inu-drev. Bensinförbr. 0.8 lit./dm. Maxfart 38 knop. Fantastisk motor, går som en klocka. Båten är bra balanserad med hydr. trimplan, som får båten att gå mjukt i sjön.

570. Gösta Knutas, Trosa

C18U. Jag har haft min C18U i 4 år och jag är jättenöjd med den. Trimmplanen fungerar ännu men jag tycker att dom är lite för små till båten om man är flera i den. Motorn är en Johnsson 85 hp V4 från 70 talet går som en klocka.

571. per-julius kronberg, stockholm

HT19u

Hittade en gammal HT19u i Oscarshamn. Alltid varit sugen på en HT19u. Dock väldigt ovanliga. hörde att det troligen endast tillverkats i ett 20 tal ex. Rätta mig om jag har fel. Hur som helst, har rivit ur hela inredningen. Allt ska bli nytt men precis som orginal, durkar, stolar, sidostycken, kapell mm. Har hittat en äldre Yamaha 115 2takt , tror det blir ganska lagom. Återkommer med bilder när båten är i ordning.

572. Bo Johansson, Märsta
DC21

Köpt i agusti 2011. Är en 76a med omc v8, går mycke fint är nöjd än så länge.

573. Erik                 Bromma

B14 (samt T14)
B14 i sämre skick inköptes våren -11. Har sedan dess renoverat den.

Har:
Torkat ut akterspegeln och plastat in den.
Plastat nya flyttankar
Plastat om kölen då det fanns en 2 meter lång spricka med tillhörande dellaminering
Byt stävögla till en klass 3
Slipat och plastat diverse skador i skrovet. I sidolinjen såg det ut som någon taggit stora tuggor.
Gelcoattat om hela skrovet och slipat tills jag nästan började gråta
Plastat en ny lucka till sittbrunn då den gamla tog vind och flög av på motorvägen
Jagat färgkoden till den blå överdelen
Renoverat trallen i botten

Skaffade en 25hk Tohatsu 06a till den.

Men nu börjar den bli fin iaf.

Det återstår att fixa den blå överdelen och sedan kanske eventuellt skaffa en stål propp till motorn.

574. Daniel Viktorsson, Stockholm

DC21

Båten köpt igår, har inte haft egen båt tidigare. Att bli medlem här känns obligatoriskt.

VP 170 / 280

Info om båten uppdateras snart...

575. Jörgen Uppling, Almunge

DC 21

Hyfsat OK DC 21 med vit överbyggnad och gult skrov. Kommer kräva ett par timmars renovering men den är bestyckad med en VP 4,3 GSI 205 Hk och SRX drev, så potential finns.

Bild kommer inom..

 

576. Peter.Andersson, Sandarne

 

B16

5,10 lång 70 Mercury

577. Hans Dahlberg, Sala

HT 19
Köpte båten i Söderhamn 2011. Båten har en AQ125, vet inte riktigt vad det är för drev, motorn är troligen fr 78 och drevet fr 85, sötvattenkyld.
Båten är ombyggd, förra ägaren har höjt upp styrhytten ( eller vad det kallas) det är alltså full ståhöjd. Den går otroligt bra i sjön(östersjön)

578. Robert Kronlund, Norberg

B14
Nyss köpt båten (okt -11) på blocket som ett renoveringsobjekt under vintern.

579. Mathias Holmqvist, Värmdö

T-16
Inombordare med en Volvo B20 motor.

 

580. Sten Åström, Ockelbo

B16. Köpte den från Gävle sep. 2010 med defekt motor Evinrude 70 hk från 1980. Totalrenoverade motorn under vintern, plockade på lite extra utrustning på båten också. Har nu kört en sommar och stortrivs, många härliga dagar har det blivit.