421. Magnus Colding, Vallentuna

 

CD21-77. Precis köpt den (idag 14/8 -09), är en 77 med VP260 (V8) från 84, renoverad, nytt 280 drev i övrigt original, nytt kapell för några år sedan, köpt i Stocksund Stockholm, Fin vit färg (original) som skiljer från mängden.

422. Henrik Sjö, NORRKÖPING

 

DC21. Köpte båten 2006 då med B30 motor och 270 drev. Sedan sommaren 2008 har det haft en VP AQ271C med 290DP. Det är en helt ny båt. Marchfart 26 kn, tyst gång med bra bränsleekonomi. Toppfart 40 kn. Har även bytt dynor i kabinen och klädsel på soffan. Under vintern fick den även ny durk, från matta till teakfaner.

423. Sture Zetterlund, Söråker

OS19 1974

Köpte båten 2007 i Gävle, har seglat den ca 65-70 distans.

424. Hans Jørgen Jepsen, Roslev Danmark

S20 Gleiter

Købt i Tyskland, har lagt nyere motor i + den helt store renovering og udskiftning i motorrum og Z- drev, vil ombygge den til pilke fiskeri på Vesterhavet, og mangler target eller styrehus, håber nogen kan hjælpe eller har forslag til ombygningen. NB Har lige prøvesejlet båden, DET ER KRAM.

425. Rita Söderlund, Hamrångefjärden

 

B15. Fick den idag(26/8 -09)..SÅ Glad!!! Nyligen rengjord, blir till att måla på lite i vår.

Har tyvärr ingen motor än. Men förhoppningsvis hittar jag snart en passande.

426. Daniel Karjalainen, Göteborg

 

DC21. Inköpt sommaren 2009. Årsmodell 1976, mercruiser 165 hk, rak sexa, 4,1 liter. Totalt fyra ägare innan mig varav ägare nummer två var min far! Min far köpte båten 1983 och sålde den 1985. Senaste ägaren innan mig hade haft båten i tjugo år. Gul, med lite specialdetaljer som "keps" över rutan , "rails" längs sidorna, extra teak mm. Sedan inköp 2009 har motorn renoverats i princip fullständigt. Även sköld och drev är rejält genomgånga. En ny stålpropeller 21" införskaffades. Motorn går som en klocka. I övrigt har smärre förbättringar/upprustningar gjorts.

427. Andreas Denneskog, Torslanda

 

HT16U 1972. Är sedan den 24 augusti -09 ägare till en gul ht 16 båt. Köpte den ståendes på land utan att verken starta eller provköra den. Motorn är en 70 hästars Yamaha från 2000 (båten 1972) priset jag gav, är vilket jag tror under marknadsvärde. Har tänkt att göra en ordentlig renovering i vinter, plasta lite skador spackla upp den och lacka om den. båtnummret på plåten är 72135.

428. Lennart Lilliengren, Spånga

T16i

Köpt våren 09 som renoveringsobjekt.

429. Stefan Blomgren, Nyköping

 

DC21. Vi har nyligen (-09) köpt en DC21 årsmodell 1980, med en Volvo Penta AQ200 med ett 280-drev. Har just gjort den första provturen,(maj -10). Båten känns mycket bra i sjön, är väldigt stabil, hittade ett behagligt gångläge vid 18-20 knop.

430. Stefan Lydig, Gävle

B14 1971.

Jag köpte båten i aug 2009 från Sandviken. Den är i mycket gott skick och det sitter en tidstypiskt 20 hk Cresentmotor på den. Jag har återbördat den till Ockelbo och den ligger nu i sjön Ycklaren i Ockelbo.

431. Mikael Bergström, Ludvika

 

C18U. Ljusblå och Vit år 1964 Köpt sept. 2009. Blivande motor "NY" Mercury 80hp -83 fd. militär 0-timmar.

432. Ralf Svärd, Göteborg

 

B15. Jag köpte den i Juni 2009 på tradera.

Den är 4.74 meter lång,1.75 meter bred vit plast med grön överdel.

433. Jan-Olov Eriksson, Fellingbro

Tror att det är en ht16+DC21

Jag håller på å kolla bakgrunden på båten, har pratat med Ockelbo å dom säger att min båt kan va helt unik i sitt slag.

434. Tommy Planeryd, rönning

 

En dc 21 ifrån 1977 med en vp570 från 1993 (270hk) och dualprop. Köptes hösten 2009 som renoveringsobjekt. Båten måste plastas om i botten då den haft plastpest och dom som gjorde det jobbet slipade ner glasfiber för mkt. Kommer renoveras under hösten/vintern 2009/2010.

Följ hans renovering här: http://www.dc21.planeryd.se

435. Lars Pettersson, Karlstad

 

T16i. Jag har köpt den nu. (hösten -09) Det är en T16I med en B23a och båten är Fin, men den ska bli finare.

436. Hans Ericson, Stockholm

S19i. 1966, helvit, svart vinylklädsel och långa sidoruter. S/n # 66003.

437. Hans Sanne, Stenungsund

 

T 14. Köpte båten för ett kanonpris av 1.000:-. Båten var fixad så det var "bara" målning och lite fix så var den klar. Målning slipning målning o.s.v så blev skrovet klart. Vindrutan skulle kostat 8000:-, men det blev billigare. Mall, rätt glasmästare, lexan, beslag, rostfria skruvar m.m. pris: 425:- kanon.

438. Sven-Olof Ådin, Strömstad

HT19i 1969. Har inte så mycket att berätta då vi köpte båten i september -09 och lämnade den för vinterförvaring men till sommaren så kan jag återkoma med mer information.

439. Per Lindroth, Borlänge

 

T17U. Tillverkad 1978 och inköpt 20 år senare i Tärnsjö. 70 hk Evinrude från -78 och går uppåt 30 knop, marschfart 23. Används mest utmed Övikskusten. Jag har under 80-talet haft en B16U med Penta 70 hk. Köpt i Borås 1981 och såld till en skohandlarson som skulle ha den i Götebogs skärgård, då med helrenoverad motor.

440. Åke Nilsson, Lindome

DC 21. jag köpte min Ockelbo DC21, motor B30 170, AQ 270 T, årsmodell 1977 på våren 2005. 2005-05-20 kördes båten på trailer från Viggbyholm i Täby till Lerkil på Onsalahalvön.

Motorn renoverad 2003 och konverterad med sötvattenkylning. Det var såklart viktigt med dessa detaljer eftersom motortypen är gammal samt att den skulle köras på västkusten. Båten har gått mycket bra i 4 säsonger. Vi har varit ute i Göteborgs södra skärgård varje sommar. Som längst till Läsö i Danmark sommaren 2006. Den går mycket bra även i relativt hög sjö. Den känns alltid stabil och pålitlig. I år 2009, 5:e säsongen så gick tyvärr topplockspackningen. Andra gången vi var ute denna regniga sommar. Motorn kokade. Jag vet ännu ej om det är något mer fel på den. Jag undersöker f.n. vad som kan behöva åtgärdas. Om jag ska byta hela motorn inkl. sköld och drev eller om jag ska behålla den ett tag till. Som sagt en mycket trevlig båttyp är det och jag har vissa planer på att snygga till den invändigt under förutsättning att jag får ordning på drivlinan.